Långeberga Ridklubb

Senast uppdaterad: 2024-03-25

Författare: Ulle Östmark

Styrelse

Under årsmötet, som är föreningens högsta beslutande organ, utses styrelsen. Den styrelse som valdes av årsmötet 2024 ser ut såhär:

Naana profilbild

Naana Rench, ordförande

Ledamot sedan sex år tillbaka med lång bakgrund inom hästbranschen.
Hade som barn en ponny i det gamla stallet på Långeberga, det var långt innan ridskolan startade. Har sedan haft egna hästar uppstallade både i medlemsstallet och hos klubbens närmsta granne, "Kajsas stall". Jag tycker att det är viktigt att arbeta långsiktigt för att säkra Långebergas framtid och att så många barn och ungdomar som möjligt skall få chans att prova på att rida och umgås med hästar.

Kontakt: naana.rench(a)gmail.com

pa profilbild

P-a Freiholtz, vice ordförande

Jag gör mitt sjätte år i styrelsen och har haft förmånen att få se Långeberga RK utvecklas från att vara nedläggningshotad till att vara en verksamhet med nybyggda förstklassiga faciliteter, full av framtidstro och fortsatta möjligheter till vidareutveckling är drivkraften för mig att vara aktiv i styrelsen. Min dotter har häst på anläggningen så med jämna mellanrum får jag förmånen att göra stallsysslor.

Kontakt: pafreiholtz(a)gmail.com

patric profilbild

Patric Nordström, kassör

Långeberga är unikt, tio minuter från stan i direkt anslutning till Änggårdsbergens naturreservat med ängar och ridvägar. Jag är kassör och involverad i alla byggprojekt vi gör för att utveckla ridskolan. Min dotter började i ledgrupp, gick i ridskolan i många år och har nu en egen ponny i medlemsstallet.

Kontakt: patric.nordstrom(a)gmail.com

Astrid Drewsen, sekreterare

Jag upptäckte Långeberga Ridklubb när min dotter började rida här för fem år sedan. Det är verkligen en liten oas som jag hoppas kunna bidra till att den fortsätter att utvecklas. Detta är mitt andra år i styrelsen. Jag har inspirerats av dottern, så jag har börjat rida som nybörjare på GFRK.

Kontakt: astrid.drewsen(a)gmail.com

birgitta profilbild

Birgitta Larsson, ledamot

Min dotter hittade Långeberga och började i ledgrupp och kom snabbt över till ridskolan. Hon trivs där och älskar verkligen stallet och den fina miljön som den utgör. Det är mitt andra år i styrelsen och jag ser fram emot vår fortsatta utveckling på denna fina plats.

erika profilbild

Erika Jelkeby, ledamot

Jag har ridit sedan jag var nio år och haft egen häst i 36 år. Jag har varit uppstallad på Långeberga sedan 1998, med ett uppehåll på tre år. Nu är jag ägare till Bosse, en PRE-valack på 10 år. Jag är den äldsta i medlemsstallet och försöker göra det bästa av min erfarenhet. Jag satt i styrelsen under perioden 2004 till 2006, då Långeberga var en betydligt mindre klubb. Jag har sett utvecklingen av denna fina klubb, och för mig är det viktigt med god sämja i klubben och att vi fortsätter utvecklas. Hjälpa, inte stjälpa, är en värdegrund för mig.

frida profilbild

Frida Lindgren, ledamot

Jag kom i kontakt med Långeberga ridklubb för ungefär fyra år sedan då min dotter började rida på ridskolan. Min dotter rider fortfarande på ridskolan men sedan hösten 2023 har vi även en egen ponny som står uppstallad i grannstallet Kajsas stall. Detta är mitt första år i styrelsen och jag tycker att det är jättekul att få vara en del av arbetet att driva och utveckla klubben framåt. Mitt styrelseengagemang drivs av att arbeta för en inkluderande och hälsofrämjande miljö som satsar på våra barn och ungdomar.

Kontakt: fridalindgren_86(a)hotmail.com

gördis profilbild

Gördis Isaksson, ledamot

Jag är ny ledamot i styrelsen 2024. Jag har varit verksam som ridinstruktör i 17 år, dock inte längre. Jag och min dotter, som jag delar häst med, började att hyra in oss i grannstallet hos Kajsa för några år sedan och numera står vi i Långebergas medlemsstall. Trivs fantastiskt bra här med möjlighet att träna "hemma" och att ha en så fin anläggning att nyttja samt Änggårdsbergen att rida i. Jag ser fram emot att vara med om den utveckling som planeras här på klubben, det blir en spännande tid framöver.

Kontakt: yerdiss5000(a)hotmail.com

Långebergs Bygata 3